%s »

Приятели от целия свят ще оставят тайните си желания при нас

Статия от в-к 24 часа 18 Април
Интервю с Пламен Русев, собственик на design.bg

Пламен Русев е роден на 28 Май 1975 във Варна. Завършил е маркетинг и мениджмънт в Икономическия университет на морската столица, специализирал е управление към Делауеър. От няколко години той е принуден да планира времето си за поне един месец напред, за да успее да го разпредели максимално добре между IT компанията си в България, Швейцария, Англия и Чехия. Освен в IT сектора, г-н Русев е управляващ партньор във BCC. Компанията е собственик на националната информационна система за ново строителство www.bcc.bg. Съвместно с Balpex и с партньорството на Colliers, PriceWaterHouse Coopers и Financial Times е съорганизатор на BаLREC (Балканска конференция за недвижими имоти). Младият бизнесмен е типичен представител на зодия Близнаци. Несемеен е, а от всичко най-обича да споделя всяка свободна минута с приятели. Плува и кара ски винаги когато може. През 1999 г. Пламен Русев създаде във Варна design.bg (www.design.bg - компания за интернет консултинг, е-маркетинг и изграждане на онлайн базирани софуерни бизнес и комуникационни решения). Към настоящия момент design.bg е международна фирма с офиси в България, Швейцария, Чехия и Великобритания. В портфолиото на фирмата са няколко правителства, десетки неправителствени електронни и е-маркетинг проекти за няко организации, търговски и финансови институции и компании. Среда клиентите на design.bg са Honda Switzerland, Nikon-CH, city of Davos, Еврохолд, Офис Експрес, и стотици други. Пo случай осмия рожден ден на design.bg , г-н Русев покани приятели и VIP клиенти от цяла Европа на първия бал с маски.


- Г-н Русев, защо решихте да провокирате родното VIP – общество с покана за бал с маски?
- Преди осем години никой не би могъл да предположи, че днес ще има хора, които буквално живеят и работят в Мрежата. В ерата на социалните  Интернет мрежи, милиони хора все повече започват да виртуализират  ежедневието си. И всъщност животът им в Интернет се оказва по-реалния, а личния отстъпва на заден план. Когато поставяхме началото, това съвсем не беше така поне в България. Затова сметнах че балът с маски, също както и Интернет от преди осем години се свързва с анонимността и свободата. А това е усещане, което аз и екипът ми искаме да подарим на приятелите и партньорите си. Всички наши гости ще пишат своите тайни, анонимни желания, които ще бъдат разменна монета по време на бала и с тях ще се купуват най-различни удоволствия. Смятам че точно проучванията на този вид тайни желания и намирането на най-добрия начин и намирането на най-добрия начин да ги провокираме и задоволим ни прави толкова уникални на онлайн пазара.

- Кой ще трябва да се чуства мишената на провокациите на VIP карнавала?
- Провокираме основно себе си. В екипа ми има много хора с които сме заедно от повече от осем години. Но има много млади момчета и момичета, които са продукт на нашето дигитално ежедневие. Така че връщането към епохата на маскените балове за тях е немислимо пътуване във времето. Колкото до гостите, пак ще кажа  - желанието и посланието ни е те да се чувстват спокойни зад маската на анонимността и да се забавляват със своите виртуални самоличности.

- Готов ли е родният елит да влезе в роля, за да се позабавлява истински и да се раздели с навика  от годините на прехода да превръща партитата в конкурсно дефиле на маркови тоалети и бижута?
- Това ще разберем на бала. Но едно е сигурно - поканените, наречени от медиите български елит, за нас са всъщност мои приятели, клиенти и партньори и тяхното присъствие ще бъде проява на уважение и съпричастност към нашия празник. Мисля че всички ще се забавляваме истински във виртуалните ни превъплъщения.

-Зад тях все ще стане ясно кой се крие, но би ли обяснил на популярен български език какво се крие зад сухото “интернет консултинг”, е-маркетинг и изграждане на онлайн базирани, софтуерни бизнес и комуникационни “решения?
- design.bg е може би най-награждаваната  българска new media агенция в областите е-маркетинг и креативност. През годините  от творческо студио с трима човека персонал се разраснахме до международна агенция с офиси в Лондон, Цюрих и Прага. Развитието ни следваше логичната експанзия на Интернет и новото поколение потребители. Докато в началото фирмите се чудеха дали да имат сайт, днес за всички е ясно,  че Интернет представянето е важна област за бизнес успеха днес в основа на съществуването на бизнеса утре. Това наложи наличието на изключително професионален подход към изграждането на маркетингови стратегии, концепция за двупосочна комуникация с потребителите, създаване на интерактивни решения, чрез които фирмата да води диалог с клиентите си, да научава от тях желанията им,  повече за собствените продукти и услуги и за това как клиентите им ги използват. Всъщност Интернет промени изцяло начина по който ние комуникираме, правим бизнес и най-вече  промени маркетинга от този, който познавахме. Докато преди се правеха кампании за целеви групи от потенциални клиенти, днес в Интернет ние правим кампании  за стотици хиляди и милиони клиенти, но адресирани поименно за всеки отделен  човек, за който събираме или намираме информация, знаем каква информация търси и събира, т.е знаем неговите явни дори скрити потребности и така създаваме ефективни решения. В този смисъл Интернет консултинг включва консултации и концепции за използване на този най- нов ефективен канал за комуникация с клиентите.Разликата между е-маркетинга и маркетинга се състои в това, че за успешна концепция се изискват освен перфектни маркетингови познания и доказано и ефективно ноу хау на интернет. Може би липсата на такова  е основната на това, че има токова много лоши и неефективни онлайн кампании в България. Е- бизнес решенията са системи, които се използват за управление и контрол на бизнес процесите в една фирма. Това могат да бъдат системи за управление на комуникацията с клиенти (CRM) или на човешките ресурси, други управленчески или счетоводни системи пр. Всички те имат една единствена цел – да оптимизират управлението и да повишат ефективността на една бизнес структура. Интернет платформата върху която ние работим позволява това да става от всяка точка на света, в която има връзка към Мрежата. 

- Българската кавър версия на „американската мечта“ ли е развитието Ви от чисто местна варненска фирма  да пораснете до компания с офиси в Швейцария, Чехия и Великиобритания?
- Не знам дали е сбъдната мечта, но знам че всичко стана с много труд, доза късмет и екип от наистина перфектни професионалисти. В нашия бизнес креативността и маркетинговото мислене са основна разменна монета. В design.bg ние се гордеем с всеки член на екипа ни. Една част от него са хора, които работят във фирмата повече от 7 години. И моят дълбок поклон е пред тях, защото те са доказателство, че само върху стабилна и здрава основа може да бъде изграден небостъргач.

- Какво те мотивира да държиш основната част от бизнеса си във Варна, при положение че от години у нас властва мнението, че истинския бизнес може да се прави само в София?
- Не само че поддържаме офис във Варна, но тук е централата на фирмата. Това е не само моя роден град, той е любимото ми място и колкото и субективен да е този фактор, той е решаващ ние да сме тук. Защото обективно погледнато, проблемите да правиш бизнес тук и от тук не са малко. Като се започне с постоянните пътувания и липсата на aдекватна инфраструктура и свързаност на града с Европа и се стигне до най-важният проблем –хората. За младите хора София, се превърна в притегателен център за кариерно развитие, а също и за трамплин за работа в чужбина. Екипът ни за управление на човешките ресурси във фирмата, постоянно разработва стратегии да промени този цикъл в позитивна за нас посока. Стартираме стипендиантски програми за стажове, обучения и пр., които би следвало са мотивират младите и талантливи специалисти да останат в нашия град. И целият ресурс се инвестира само защото сме във Варна. Знаейки, че част от екипа ни прекарва и ще прекарва голяма част от своя дееспособен живот във фирмата, ние се постарахме да направим офиса едно изключително приятно място, за работа и развитие. Фирма “Планекс” реновира сградата, а единия от основателите и – Пламен Андреев вложи собствения си гений и ни подари невероятния интериорен дизайн. В резултат на това екипът ни работи в съвременна и изключително комфортна среда и това е още един фактор за избора на младите IT специалисти и маркетолози да останат във Варна и да развиват кариерата си в design.bg.

Водеща на интервюто: Росица Пенкова

Коментари

До момента няма коментари за тази статия

Твоят коментар

Само регистрирани потребители могат да изпращат коментар. Ако не сте регистриран, моля регистрирайте се!

Е-mail:
Парола:
Коментар:
 

 

Източник

unsecured personal loans .
Viagra No Prescription